Spalni položaj in vpliv na zdravje
Spanje

Spalni položaji in njihov vpliv na zdravje

Obstaja več možnih spalnih položajev – na trebuhu, na hrbtu, na desnem ali levem boku. Kateri je vaš najljubši?

Velika večina ljudi čez noč večkrat zamenja položaj, vsak izmed nas pa ima priljubljeno pozicijo, v kateri najlažje zaspi.

Spanje na boku in njegov vpliv na zdravje

Na splošno je spanje na boku najbolj pogost spalni položaj. Ste tudi vi med njimi?

1. Spanje na desnem boku blagodejno vpliva na delovanje srca.

Vsekakor ima spanje na boku določene prednosti, predvsem za srce. Spanje na desnem boku olajša črpanje krvi, kar je lahko v veliko pomoč tistim, ki trpijo za kongestivnim srčnim popuščanjem.

Če si predstavljamo prsno votlino kot škatlo s srcem na levi strani, ugotovimo, da pri spanju na levem boku srce pritiska na rob škatle (prsne votline). Spanje na desnem boku pa omogoča, da srce bije brez dodatnega pritiska.

Prav tako uravnava srčni utrip in krvni tlak ter simpatični živčni sistem, ki nadzoruje stanje odzivnosti našega telesa na nevarnost.
Zaradi stresnega načina življenja mnogo ljudi preživi veliko več časa v stanju pripravljenosti na nevarnost in ne dobi dovolj počitka, kar onemogoča pravilno regeneracijo telesa, ki dolgoročno vodi v resne zdravstvene težave.

Kako spalni položaj vpliva na izbiro trdote ležišča

2. Spanje na boku zmanjša tudi zgago in refluks.

Ko želodčne kisline pritečejo nazaj v požiralnik, to povzroči pekoč občutek, ki ga poznamo kot zgaga. Slednja pa je lahko tudi simptom kislega refluksa in resnejšega stanja imenovanega gastroezofagealna refluksna bolezen (GERD). Izpostavljenost želodčni kislini sčasoma tudi poškoduje požiralnik.

Spanje na boku pa zadržuje želodčno kislino tam, kamor spada.

3. Spanje na boku zmanjša tudi možnost smrčanja.

Smrčanje ni samo moteče za okolico, je tudi simptom globlje težave. Ena izmed teh je imenovana spalna apneja.

To je stanje, ko med spanjem poleg glasnega smrčanja večkrat zastane dih. Slednje lahko privede do motenj spanja, utrujenosti, pomanjkanja kisika in povečuje tveganje za srčni infarkt.

4. Vpliva tudi na bolj intenzivno vzdrževanje in čiščenje možganov.

Možgani se namreč prav med spanjem regenerirajo in odstranjujejo vse odpadke, ki se čez dan naberejo v intersticijskem prostoru možganov. Ko zaspite, se možganske celice krčijo, s čimer se poveča velikost intersticijskih prostorov.

Zaradi tega bo več prostora za hrbtenjačo, kateri se olajša pretok skozi možgane in odstranitev odpadkov.

5. Spanje na desnem boku je priporočen spalni položaj za nosečnice.

Za nosečnice je spanje na boku kar edina izbira, zlasti v zadnjem trimesečju. Še posebej je priporočljivo spanje na desnem boku, saj v tem položaju do ploda priteče več krvi.

Nosečnica pri spanju

Vendar spanje na boku prinaša tudi določena tveganja za zdravje.

Ustvarja več pritiska na sklepih, predvsem v ramenih in bokih.

Pritisk je lahko tako intenziven, da so okončine zjutraj boleče in otrdele. Ta povečan pritisk v določenih točkah pa lahko privede tudi do težav z ohranjanjem nevtralne poravnave hrbtenice, ki je ključnega pomena za zdrav hrbet in kvaliteto spanja.

Ležanje na boku poveča tveganje za mravljinčenje in otrplost rok med spanjem.

Najbrž se vam je že kdaj zgodilo, da ste v roki ali nogi občutili mravljinčenje in otrplost, da vam je okončina »zaspala«. Občutek običajno kar hitro izgine, ko se premaknemo ali razgibamo. Če se to dogaja pogosto, je to lahko znak okvare živčevja. Poveča se tudi tveganje za razvoj resnejšega bolezenskega stanja, ki ga imenujemo parestezija.

Z ležanjem na boku je tudi večji vpliv gravitacije, kar poveča možnost nastajanja gub.

Spanje na hrbtu in njegov vpliv na zdravje

1. Spanje na hrbtu omogoča enakomerno razporeditev teže.

Spanje na hrbtu omogoča enakomerno razporeditev teže in preprečuje povečanje točkovnega pritiska.

Pri spanju na boku je namreč točkovni pritisk bolj intenziven, medtem ko spanje na trebuhu lahko vodi do bolečin v ledvenem delu hrbta.

2. Spanje na hrbtu zmanjšuje tveganje za bolečine v vratu in ramenih.

Spanje na hrbtu ohranja naravno krivino hrbtenice ter zmanjšuje tveganje za bolečine v vratu in ramenih. Če je zgodnji del hrbta rahlo dvignjen, to zmanjša možnost nastanka refluksa.

Dodatna podpora na ledvenem delu je zlasti priporočljiva pri spanju na hrbtu in preprečuje pretirano ugrezanje.

Če imate zakrčene mišice zadnje stegenske lože ali upogibalke kolkov (kot večina pisarniških delavcev), je priporočljivo, da si pod kolena postavite manjšo blazino, da olajšate pritisk v spodnjem delu hrbta.

V izogib bolečinam v tem predelu je zelo priporočljivo tudi lažje raztezanje pred spanjem.

3. Spanje na hrbtu zavira nastajanje gub.

Pomembno je, da izberemo ustrezno vzmetnico glede na naš spalni položaj.

Izrednega pomena je prava izbira vzmetnice, ki mora poskrbeti za primerno oporo hrbtenici, obenem pa nuditi pravšnjo mehkobo, ki pritisk na sklepe olajša.

S pravilno izbiro vzmetnice ali menjavo položajev se lahko zgoraj opisanim težavam izognete, saj le-ta vpliva na intenzivnost pritiska.

Prav tako je pomembna pravilna izbira vzglavnika, ki tudi vpliva na poravnavo hrbtenice. Velikost vzglavnika pri spanju na boku  je odvisna od globine ramen in dolžine vratu. Cilj v vsakem primeru je, da se ohrani naravni položaj hrbtenice.

Trša ali srednje trda vzmetnica bo vašo hrbtenico primerno podprla med spanjem na hrbtu, medtem ko pri spanju na boku svetujemo rahlo mehkejšo.

Svetujemo, da ležišče menjate na 7-10 let, vzglavnik pa vsaj na 2 leti. Preberite več o tem, kako izbrati pravo ležišče. Preverite našo ponudbo ležišč in izberite tisto, ki vam nudi največ udobja in opore.

Poleg ležišča je zelo pomembno tudi, da imate pravi vzglavnik in odejo.

blue fabric texture

Potrebujete pomoč pri izbiri vzmetnice ali ležišča?

vodici2
Vodič za izbiro ležišča

Priporočeni izdelki

mebloJOGI Woody vzmetnica za spanje brez pregrevanja

mebloJOGI® Vzmetnica Woody Balance

Izdelek mebloJOGI® Vzmetnica Woody Balance je bil dodan v primerjalnik.
Primerjalnik
Luksuzna vzmetnica s 7-conskim vzmetenim jedrom učinkovito razbremeni celo telo. Zaradi dodanega bakra v lateksu omogoča optimalno regulacijo temperature vašega telesa.
od 727,00 €
Vzmetnica mebloJOGI Oaza z jedrom iz žepkastega vzmetenja
PRILJUBLJENA VZMETNICA

mebloJOGI® Vzmetnica Oaza

Izdelek mebloJOGI® Vzmetnica Oaza je bil dodan v primerjalnik.
Primerjalnik
Vrhunska vzmetnica, ki se ponaša s številnimi naravnimi materiali (lateks, juta in bombaž) in optimalnim prilagajanjem telesu, ter vam tako omogoča, da se v svojo Oazo potopite kar doma.
od 577,00 €
mebloJOGI Platinum vzmetnica za sveže spanje
IZBRAL TADEJ POGAČAR

mebloJOGI® Vzmetnica Platinum Cool

Izdelek mebloJOGI® Vzmetnica Platinum Cool je bil dodan v primerjalnik.
Primerjalnik
Luksuzna vzmetnica s 7-conskim vzmetenim jedrom in perforiranim lateksom, oplemenitenim s hladilnimi gel zrnci, pričara občutek sproščujoče svežine za vaš spočit videz. 
od 727,00 €
Vzmetnica mebloJOGI Dinamic za podporo in prilagojeno udobje

mebloJOGI® Vzmetnica Dinamic

Izdelek mebloJOGI® Vzmetnica Dinamic je bil dodan v primerjalnik.
Primerjalnik
Vzmetnica nudi prilagodljivo in čvrsto podporo, hkrati pa omogoča prijetno spalno klimo z zimsko-letno stranjo za uravnavanje idealne telesne temperature skozi vse leto.
od 367,00 €
Koala Natur vzmetnica iz lateksa mebloJOGI

mebloJOGI® Ležišče Koala Natur

Izdelek mebloJOGI® Ležišče Koala Natur je bil dodan v primerjalnik.
Primerjalnik
Izjemno prilagodljivo ležišče z naravnim lateksom, ki nudi vrhunsko udobje in optimalno podporo hrbtenici. Preobleka z organskim bombažem pa je prijetna in nežna na dotik.
od 697,00 €
Vzmetnica Perla mebloJOGI z žepkastimi vzmetmi
IZBRALA ANA BUCIK

mebloJOGI® Vzmetnica Perla+

Izdelek mebloJOGI® Vzmetnica Perla+ je bil dodan v primerjalnik.
Primerjalnik
Vrhunska vzmetnica s spominsko peno, ki se prilagodi individualnemu obrisu telesa in zmanjšuje pritisk ležišča na telo. Ustvarja občutek podoben spanju na oblaku in je posebej primerna za alergike.
od 597,00 €

Povzetek košarice

Košarica je prazna.
Trenutno nimate v košarici nobenega izdelka.
V trgovino